home.pl

Firma Home.pl to jedna z najbardziej popularnych firm oferujących m.in hosting. Na ich oficjalnej stronie czytamy, że zajmują się rejestracją domen, współtworzeniem sklepów internetowych, hostingiem stron, dostarczaniem aplikacji, a także marketingiem i SEO.

W poniższym artykule skupimy się na głównym trzonie ich oferty, czyli hostingu stron internetowych. Sprawdzimy co dokładnie się za nim kryje, na ile sprawnie przebiega oraz jakie opinie mają o użytkownicy o hostingu w Home.pl.

Home.pl – O firmie:

Jak wspomnieliśmy wyżej, są doskonale znani i większość z nas wie o nich choćby ze słyszenia. Kim jednak dokładnie są?

Home.pl S.A. to nikt inny, jak dostawca usług internetowych. Istnieją od 1997 roku i szacuje się, że na dzień dzisiejszy obsługują ponad połowę polskich przedsiębiorstw. Ich partnerami są tacy giganci, jak Microsoft, Google, HP i AMD, a hostingi zajmują trzecią pozycję pod kątem liczby obsługiwanych domen.

Dwa lata temu przychód Home przekroczył 130 000 000 PLN, przy czym wypracowali aż 46 000 000 netto czystego zysku.

Jak ma się to do hostingu? Czy usługa ta w ich wykonaniu jest równie imponująca, co dorobek firmy?

Sprawdźmy to…

W hostingowej ofercie dostawcy otrzymujemy:

  • różne wersje WordPressa;
  • certyfikaty SSL;
  • SiteLock;
  • oprogramowanie antywirusowe.

Do wyboru są cztery pakiety – Hosting Start + SSL, Hosting Biznes + SSL, Hosting Profesjonalny i Hosting Premium. Oczywiście w zależności od naszego budżetu, dany pakiet posiada więcej lub mniej opcji i udogodnień.

Hosting w Home.pl daje takie możliwości, jak:

  • poczta mailowa na własnej domenie, co każdej firmie nada profesjonalizmu w oczach klienta;
  • codzienna kopia bezpieczeństwa, dzięki czemu bazy danych oraz inne ważne informacje i pliki są w pełni bezpieczne;
  • szybkie ładowanie strony dzięki bazom danych umieszczonym na dyskach NVM;
  • antywirusy automatycznie skanujące pocztę i pliki;
  • polskie data center, czyli sprawdzone i bezpieczne polskie centra danych;
  • różne języki oprogramowania do wyboru (PHP 5-7, Perl, Python).

Zalety i wady hostingu Home.pl

Zaletą jest jego bezpieczeństwo oraz duży wybór usług. Dodatkowe plusy to prosta obsługa, wsparcie działające 24h na dobę, wymienione już wyżej kopie zapasowe, serwery VPS z obsługą SSH oraz uptime na poziomie 99% czasu.

Natomiast do minusów można zaliczyć wysokie ceny, autorski system (Idea Web Serwer), z którym nie współpracuje część aplikacji, co może prowadzić do komplikacji. Często należy sprawdzać regulaminy promocji (pierwszy rok jest tańszy a drugi sporo droższy przy przedłużeniach)

Opinie o hostingu.

Zdania są podzielone. Jedni chwalą, inni ganią. Spotkaliśmy się zarówno z opiniami, że nic nie działa tam, jak powinno, by dodzwonić się do supportu trzeba czekać nawet 40 minut i mają spore zamieszanie z nowym panelem administracyjnym. Z kolei inni nie mają żadnych zastrzeżeń co do szybkości, dostępności czy wsparcia.

Zapraszamy do wyrażania swojej opinii o firmie Home.pl oraz hostingu.

Szukasz hostingu? Sprawdź ranking hostingów na 2023 rok na stronie głównej rankinghost.pl

2.1/5 - (65 votes)

Najpopularniejszy wybór w 2024 roku:

  • Dobry stosunek jakości do ceny
  • Nr 1 w rankingu
  • Spora ilość narzędzi
2.1/5 - (65 votes)

14 Komentarze

  1. Od wielu lat byłem w Home.pl i średnio polecam. Wolne serwery. Obsługa przez www nie jest zła, nawet powyżej średniej. Jednak próba zmniejszenia abonamentu na mniejszy to jakaś porażka. Są lepsze serwisu i tańsze. Kupowanie domen okrutnie drogie w tym serwisie. No i jak się ma jakiś poważniejszy problem to ciężko liczyć na pomoc. Ogólnie nie polecam, ale jak ktoś ma małe doświadczenie to może gorzej trafić.

  2. Z hostingu HOME.pl korzystam już wiele lat, ale coraz bardziej przestaje mi się podobać. A wsparcie techniczne stało się niema nieosiągalne. Na poważnie rozważam porzucenie HOME.pl, a przed natychmiastową ucieczką powstrzymuje mnie jedynie perspektywa dodatkowej pracy związanej z migracją. Summa summarum – wkrótce tę pracę trzeba będzie wykonać.

    • Mam tę samą sytuację. Zdecydowałem się ostatecznie na przeniesienie do innej firmy hostingowej. Ich dział obsługi klienta działa gorzej niż katastrofalnie.

  3. chcialem przeniesc domene z hostingu z home na inny. Mimo przepisania DNSow niemal 2 tyg. wczesniej – nadal hosting z domena sa powiazane. W jakis sposob przetrzymuja domene w home… Wszedlem w panel home i tam przy probie usuniecia domeny pojawia sie komunikat: Domena nie moze byc usunieta, bo inne uslugi sa do niej przypisane. Zadne uslugi nie sa juz podlaczone z domena-mimo to nie mozna usunac domeny z hostingu home.
    Ostatnio telefonowalem do home i zazadalem odpiecia domeny od sklepu – kobieta z home.pl potwierdzila, ze domena odpieta, i kaze czekac do 24 gdzin. Mija druga doba – domena nie odpieta, a uslugi nadal podpiete… pani z bok twierdzi ze domena odpieta, a sklep nie chce usunac domeny!!!
    Czy to niekompetencja, czy celowe dzialanie?

  4. koszmarnie drogie odnowienie (reaktywacja) domeny – blokowanie domeny COM jeśli przeoczy się termin odnowienia domeny. Koszt ok 490zł brutto. lekkie nie porozumienie. NIE POLECAM. domeny COM prawie 3x drozsze niz u konkurencji.

  5. Ceny mają astronomiczne, stały klient nie ma co liczyć na rabaty, twoje dane nie są chronione wydają je dowolnie jak chcą bez twojej wiedzy i zgody, strony ładują sie drastycznie wolno. Infolinia ma cię gdzieś, za sprawdzenie twojego zgłoszenia każą sobie słono płacić. Chwalą się wsparciem 24h jednak zapomnij żeby cokolwiek załatwić po godzinach czy w weekend, konsultant przyjmie zgłoszenie ale techniczni zajmą się nim w poniedziałek czyli wielka ściema, nawet sprawy płatności nie załatwisz a jedynie możesz zgłoszenie założyć do rozwiązania w godzinach pracy. Domeny zabrałem do innego operatora home straszył mnie że nie będą działać że to się posypie itd. jakoś do dzis działają poprawnie a płacę 1/3 tego co w home. Ogólnie home ma cię gdzieś ich dewiza płać i nic nie wymagaj jak sie o cokolwiek upomnisz to policzymy dodatkowo.

  6. koszmarna firma, zawieszenie dostępu do poczty-kompletny brak reakcji pomimo prób kontaktu, konsultanci niedostępni-istny syf, mimo że wszystko opłacone-za co biorąkasę

  7. Nie polecam, byłem u nich od wielu lat, od co najmniej 2 nosiłem się z przeniesieniem hostingu jednak nie robiłem tego z powodu usług jakie musiał bym zmigrować, po ostatnich wydarzeniach z home.pl nie ma takiej możliwości żebym pozostał u nich. Pierwsze cena jest zabójcza nie idzie w ślad za jakością, na przykładzie domen home chce 150 zł za odnowienie domeny na kolejny rok a u konkurencji a konkretniej w ovh za 50 zł odnowiłem na kolejny rok. oczywiście home straszy że nie będzie to dobrze działać, że mogą występować problemy itd. do dziś wszystko działa. Pamiętaj że jeżeli masz u nich hosting to twoje dane nie są w ŻADEN sposób chronione, a mianowicie twoje dane mogą zmienić właściciela bez twojej wiedzy i zgody. w logach nic nie zajedziesz bo nie dbają o to aby je mieć. na zażalenie nie odpowiadają na zasadzie “nie mamy twoich danych i co nam zrobisz”, przy zgłoszeniu na infolinie ŻADEN z konsultantów się nie przejął tym że dane zmieniły właściciela a co najlepsze za sprawdzenie jak do tego doszło home.pl życzy sobie kasę. Każą zapłacić żeby logi dostać. jak udowadniasz że w logach nic nie ma i że musiał to zrobić ktoś z wewnątrz, bo nawet katalog który nie był wykorzystywany na stronie (nie był nigdzie podlinkowany po prostu był to katalog z danymi testowymi bez dostępu dla postronnych widoczny tylko z ftp) został przeniesiony to nagle zamykają zgłoszenie. Zasłaniają się tym że maja “procedury” jednak nie myśl że cokolwiek załatwisz jak nie zapłacisz. dodatkowo ściemniają że 24/7 można załatwić swoją sprawę, polecam zgłosić w sobotę problem techniczny czy nawet w tygodniu po 20.00 owszem przyjmą zgłoszenie z rozwiązaniem na pierwszy dzień pracujący. kpina nie hosting decyzja podjęta uciekam od nich.

  8. JA równiez nie polecam firmy home. Nie mam pojęcia kto nimi zarządza, ale wyjątkowo nieskutecznie. Realizowali dla mnie dwa projekty i za każdym razem mają olbrzymie opóżnienia. Nie odpowiadają na maile, odrzucają połączenia. Oczywiście negatywne komentarze wynikają z frustracji klienta, ale ona jest wynikiem żle wykonanej usługi

  9. Nie polecam ,brak wsparcia w przeniesieniu strony internetowej i poczty, w wyniku tego utraciłem dostęp do strony internetowej .Dobre może dla profesjonalistów, dla mnie laika, duże rozczarowanie.

  10. UWAGA!!! Przestrzegam wszystkich przed ryzykiem zostanie klientem home pl
    Ta firma to wylęgarnia naciągaczy, jak tylko dasz się złapać na wędkę ich oferty to stajesz się frajerem z którego usiłują doić kasę. Podbijają koszty przymuszając do zakupu droższych usług, nie odpisują na pytania mailem poza botowymi regułkami z odnośnikiem do oferty droższej niż dotychczasowa.
    Na infolinii robią z klienta idiotę i są tak bezczelni, że aż dziw że nadal mają klientów.
    nie chcesz czuć się jak frajer i jeleń? Nie kupuj nic od homepl.

  11. Odradzam. Moloch ,który klienta ma serdecznie w 4 literach. Przez pomyłkę zapłaciłem subskrypcję nie tą co trzeba – Zorientowałem się następnego dnia i złożyłem reklamację – nie ma szansy odzyskać pieniędzy 🙂 Opłaciłem subskrypcję certyfikatu SSL strony, którą 2 tygodnie wcześniej bez kontaktu home usunęło ze swoich serwerów, strony na której tworzenie poświęciłem kilka lat i wydałem sporo kasy. Dostałem informację ,że mogę sobie założyć nową stronę i podpiąć pod nią certyfikat. Podziękuję i odradzę wszystkim innym

  12. Pozycjonowanie przez te firmę to kpina!!!! umowa z nimi również, nie dość , ze 8 miesięcy płacenia nie przyniosło żadnego klienta, ponad 8 tys w błoto , to mimo iż wypowiedziałam umowę według zapisu 3 miesięcznego to i tak zapłacić muszę dezaktywację tak jakbym zerwała umowę nie płacąc. Oczywiście pracownicy tak przekonają człowieka , ze sam już się pogubi. Oszuści i naciągacze. !!!!

  13. Muszę się poskarżyć na Home.pl!
    Cóż mogę powiedzieć kuszą duże strony jak moja, jak moje forum z 10.000 userów, hostingiem w promocji wykupiłem kilkaset GB , po kilku dniach pojawia się informacja żeby zoptymalizować requestry, człowiek blokuje wszystko co leci wyłącza dodatki forum ale to nie wystarczy ,zastępuje blokada podają które IP generują najwięcej requestów.
    Znowu blokujemy strony, bo wiadomo przeprowadzka na inny serwer to przerwa w działaniu. Jest niby okej , a tu kolejna blokada.
    To naciąganie klienta. z góry ustalają takie limity. kiedy Poprosiłem o zwrot pieniędzy bo moja strona fizycznie nie działa powiedzieli mi że usługi są nadal świadczone A jak nie sprawdziłem tylko warunków zawartych w tych polityce. nie jestem sam wielu ludzi tak załatwili.
    Pponiżej próbka korespondencji z firmą home.pl

    Zgodnie z polityką informacyjną naszej firmy, przesyłam informacje odnośnie przekroczenia parametru bezpieczeństwa ilości requestów względem hostingu ****

    Parametr ten ustalony jest z myślą o prawidłowym d,iałaniu bla bla…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*