Czy wiesz, że obecnie Polska może pochwalić się faktem iż jest najszybciej rosnącym rynkiem e-handlu w całej Unii Europejskiej? Brak kolejek, duża dostępność oferowanych produktów, zróżnicowane formy płatności oraz szybka dostawa pod same drzwi, to tylko niektóre z powodów, dla których tak bardzo pokochaliśmy internetowy shopping. Mając na względzie raptowną zmianę zachowań konsumentów coraz większa liczba firm decyduje się na przeniesienie swojego biznesu do sieci i otwarcie sklepu online, jednak aby tego typu strona działała bez szwanku niezbędny jest odpowiedni hosting. Odpowiedni czyli właściwie jaki? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w poniższym artykule.
Co to jest hosting?
Pod tym być może nieco obcobrzmiącym słowem nie kryje się nic innego, jak udostępniania firmom określonej wielkości przestrzeń dyskowa na danym serwerze, który non stop podłączony jest do sieci. Dzięki hostingowi Twoi potencjalni Klienci mogą odwiedzać Twój sklep online o dowolnej godzinie, z dowolnego miejsca na ziemi, ponieważ dostęp do posiadanej przez Ciebie domeny jest w pełni nieograniczony przez całą dobę.
Jeżeli chodzi o obsługę sklepów internetowych możemy wyróżnić 3 następujące rodzaje hostingów:
- Hosting współdzielony
Jest najczęściej wybieranym hostingiem przez osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-commerce. Klient otrzymuje od usługodawcy określoną ilość miejsca na posiadanym przez niego serwerze, która wiąże się z ograniczeniami pod kątem ilości GB, liczby procesów oraz dostępnej do wykorzystania pamięci RAM. Warto podkreślić, że w tym przypadku liczba użytkowników jednego serwera może wynieść nawet 500 osób.
Decydując się na to rozwiązanie nie ma konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy – hostingodawca przekazuje bowiem swoim Klientom gotowe środowisko do działań.
- VPS
Wybierając ten rodzaj hostingu upewnij się, że w szeregach swojej firmy masz kogoś kto potrafi skonfigurować oraz administrować serwerem. VPS to bardziej zaawansowana usługa serwerowa. Owszem, tak jak w przypadku hostingu współdzielonego dzielisz się dyskiem twardym z innymi Klientami hostingodawcy, jednak z tą zasadniczą różnicą, że wszystkie wirtualne maszyny są od siebie w pełni odizolowane, a liczba użytkowników jest wielokrotnie mniejsza.
- Serwer dedykowany
Jest bez wątpienia najbardziej kosztownym rozwiązaniem – wszystko to dlatego, że otrzymujesz wówczas pełen dostęp do wszystkich zasobów serwera. Nie musisz z nikim dzielić się procesorem, pamięcią RAM, czy też powierzchnią dyskową. W tym przypadku Klient ma także wpływ na konfigurację maszyny (serwera) i dostosowanie jej do indywidualnych potrzeb. Serwer dedykowany wymaga także troskliwej opieki dlatego bardzo rozsądnym rozwiązaniem jest zatrudnienie specjalisty, który będzie wiedział co należy zrobić chociażby w przypadku ewentualnej awarii.
Na co zwrócić uwagę wybierając hosting dla sklepu internetowego?
- wielkości posiadanego przez Ciebie sklepu – bez wątpienia zdecydowanie większe wymagania co do ilości niezbędnej przestrzeni dyskowej ma sklep online z bogatą ofertą, który cieszy się setkami tysięcy odwiedzin dziennie, niżeli nowo-otwarty sklep internetowy, który dopiero zaczyna prezentować szerszemu gronu swoje produkty.
- procesor i pojemność pamięci RAM – najlepiej w myśl zasady “im więcej, tym lepiej” bowiem to właśnie one mają wpływ na szybkie i sprawne działanie strony internetowej.
- prędkość oferowanego Internetu – większość użytkowników opuszcza stronę danego sklepu jeżeli ta nie załaduje się w ciągu 3 sekund, dlatego też tak ważnym czynnikiem wybierając hosting jest działający bez zarzutu Internet.
- SSL – czyli najprościej mówiąc gwarancja bezpieczeństwa danej witryny, atakom hakerów dziękujemy.
- bezawaryjność – nieustanne awarie to prawdziwa bolączka dla sklepów online działających 24/7, dobry hosting powinien zapewnić gwarancję bezusterkowego funkcjonowania sklepu.
- skalowalność – możliwość zmiany wybranej oferty na inną wraz z rozwojem sklepu.
- support techniczny – czyli pomoc profesjonalistów zawsze wtedy, gdy akurat dojedzie do awarii lub konieczne będzie wykonanie kopii zapasowych.
Ranking TOP 3 – najlepsze hostingi dla sklepów internetowych
1. Hostinger
Ponad 29 milionów użytkowników z całego świata nie może się mylić – ten hostingodawca w wielu rankingach plasuje się na pierwszej pozycji. Hostinger ceniony jest przede wszystkim za wysoką jakość oferowanych usług, przyjazne dla użytkownika ceny, doskonałą pomoc supportu technicznego oraz łatwością realizacji zamówienia. W zależności od indywidualnych potrzeb możemy w tym przypadku zdecydować się na Hosting Single, Premium, Business lub w chmurze – każda usługa gwarantuje maksimum zadowolenia i dopasowana jest do poszczególnych etapów rozwoju sklepów internetowych.
Jeżeli chodzi o minusy, tutaj jedynie można nadmienić fakt, że w przypadku rozbudowanych stron jedyną możliwością jest skorzystanie z najwyższego pakietu.
2. Dhosting
Marka ta usługi hostingowe świadczy od ponad 12 lat, a stale rosnąca grupa Klientów wśród, których znajdują się m.in. takie firmy jak Kazar, Lexus, czy Alior Bank mówi sama za siebie – temu hostingodawcy warto zaufać. To właśnie Dhosting jest twórcą unikatowego rozwiązania jakim jest Elastyczny Web Hosting, który zapewnia m.in. wysoką wydajność, kompleksową ochronę oraz darmową migrację i certyfikat SSL.
Do niewątpliwych zalet możemy zaliczyć chociażby darmową migrację stron oraz poczty, 14-dniowy okres próbny oraz integrację z Cloudfare. Co więcej w przypadku braku zadowolenia z usługi Klient może otrzymać zwrot pieniędzy w ciągu 30 dni od daty zakupu. Jeżeli chodzi o minusy kłopotliwą kwestią jest bez wątpienia wydajność serwera, która obniża się przy bardziej intensywnym korzystaniu z jego zasobów.
3. Nazwa.pl
Główną ofertą marki jest hosting w chmurze, który zezwala na korzystanie z niezliczonej ilości serwerów przy publikacji stron internetowych. Hosting nazwa.pl zapewnia wysokie standardy w kwestii prędkości działania stron internetowych oraz odporność na awarie, czy też wzrost obciążenia serwerów. Jeśli zależy Ci na stronie internetowej ze zdumiewająco szybką prędkością, to ta domena jest odpowiednia.
Do plusów możemy zaliczyć chociażby:
- 30 dniowy bezpłatny pakiet próbny;
- Ultra szybkie serwery;
- Bezpłatną migrację strony internetowej
Natomiast niewątpliwym minusem jest fakt, że za wystawienie faktury papierowej pobierane są dodatkowe opłaty.
4. Smarthost.pl
Indywidualne podejście do Klienta oraz niezawodny hosting opierający się na szybkich dyskach SSD? To właśnie Smarthost, działająca od 2003 roku firma, która gwarantuje bezpieczeństwo danych zgodne z GIODO oraz niemalże nieprzerwany czas działania usługi – 99.99%. Niewątpliwą zaletą Smarthost jest wysoka przepustowość serwera oraz nowoczesny panel sterowania. Jeżeli chodzi o minusy tutaj niestety marka nie popisała się w kwestii kont e-mail – w najtańszym pakiecie można skorzystać z tylko 2.
Dodaj komentarz